De nieuwe Uniroyal AllSeasonExpert biedt u zowel de veiligheid en comfort, onafhankelijk van de weersomstandigheden. Het natte weer specialist beschikt over uitstekende rijeigenschappen in elk seizoen, zoals het aantal regenachtige dagen is verspreid over het hele jaar. Op hetzelfde moment, de Uniroyal AllSeasonExpert is veel veiliger dan een zomerband als het gaat om onderhandelingen over sneeuw.
Voor compacte voertuigen met kleinere motoren. De natweerspecialist onder de all-seasonbanden. Uniroyal staat dankzij ruim 45 ervaring voor optimale prestaties op nat wegdek. Veiligheid en comfort onder alle weersomstandigheden. Perfect geschikt voor bijvoorbeeld de Opel Meriva, Ford Ka en Hyundai ix20.
Technische gegevens:
Uitstekende hele-jaar-round prestaties
Goede tractie op natte of droge wegen
Veiligheid en comfort in alle weersomstandigheden
Prestatie hele jaar door
Kenmerk:
Geoptimaliseerde directionele patroon met gescheiden zomer-deel (schouder) en in de winter een deel (centrumgebied)
Geoptimaliseerde lamellen technologie in het centrale deel van het patroon
Prestatie:
Optimale veiligheid en comfort in alle weersomstandigheden
Hogere stijfheid
Verbeterde water en smeltende sneeuw uitsluiting en evenwichtig antwoord op de sturing op natte wegen
Verhoogde tractie van elke sectie patroon op sneeuw
Meer grijpranden en hoge flexibiliteit
Prestaties in de zomer Voordeel:
Betere overdracht van krachten, met name voor de behandeling in de bochten
minder kans op aquaplaning, uitstekende handling op nat wegdek
Verhoogde tractie op besneeuwde ondergrond
Voordeel:
Uitstekende grip en remvermogen op sneeuw
Uitstekende rijeigenschappen die ideaal zijn voor het rijden onder zomerse omstandigheden op droog en nat wegdek en tegelijkertijd ook het aanbieden van een perfecte grip en een groot lossend vermogen onder winterse omstandigheden
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Wees de eerste die op de hoogte is van nieuwe producten, exclusieve aanbiedingen en promoties. Registreer u nu voor de Tirendo.nl nieuwsbrief en ontvang 5€ bij uw volgende bandenaankoop. Minimale bestelwaarde 150€, eenmalig bruikbaar.