Nieuwe Proxes CF2 is gemaakt gebruik te maken van de nieuwste materialen, structuren en loopvlakpatroon ontwerp om een hoog niveau van veiligheid, duurzaamheid, besparing en comfort te garanderen. Proxes CF2 profiteert van een verbeterde constructie van de band en een nieuwe volledige rubbersamenstelling met silica. De nieuwe band heeft een langere levensduur van de band, betere prestaties in natte omstandigheden en een lager brandstofverbruik. Proxes CF2 is de keuze voor bestuurders op zoek naar een uitstekend presterende en betrouwbare band voor middelgrote en krachtige auto's.
De nieuwe Proxes CF2 werd ontwikkeld met behulp van de meest moderne technieken. Hierbij werd gebruik gemaakt van de laatste nieuwe materialen en structuren in combinatie met een 'full-silica' loopvlakontwerp. Deze factoren dragen bij tot een hoog veiligheidsgehalte, lange levensduur, kostenbesparing en comfort. De CF2 is de juiste keuze voor bestuurders die op zoek zijn naar een uiterst performante en veilige band voor auto's met een middelhoog tot hoog vermogen.
'Super Active'en 'Grip' Polymer Compound
Verbeterd brandstofverbruik Lage rolweerstand en verbruik Hoog kilometerrendement
4 Brede groeven
Zeer korte remafstand op nat wegdek (B) Voorkomt aquaplaning verbeterde veiligheid en controle op nat wegdek
Geoptimaliseerd profielontwerp
Lage rolweerstand Verbeterde levensduur Uitstekende remprestaties op nat en droog wegdek
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
PROXESCF2 tyre review
Gemiddelde uit 611 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
9.974
05.08.2023vanJoep Ik ben een rustige rijder die graag met de auto in landelijke en daarmee onverharde wegen kom.
Dit is mijn 2e set Toyo proxes en de band is ideaal voor mijn rijstijl en gebruik.
De 1e set heb ik preventief laten vervangen na ruim 80.000km, volgens de dealer was dit nog niet echt nodig geweest.
Vanwege 2 aanstaande buitenlandse reizen en het ontbreken van een reservewiel wilde ik echter geen risico nemen.
Zelf vindt ik deze Toyo Proxes banden geweldig.
20.11.2021vanRemko b Lekker plakkende band, iets minder in de nattigheid.
11.02.2021vanL.H. De officiële bandentests laten verschillende resultaten zien, maar de eigen ervaring is ronduit goed. 195/45R16 geven goed grip op zowel droog als nat wegdek. Het geluidsniveau is afhankelijk van het wegdek soms aan de hoge kant. Voor mij is dit geen reden om ze niet opnieuw te kopen, aangezien de banden veiligheid garanderen, vlak en langzaam slijten en het brandstofverbruik goed doen. Gelukkig hoef ik nog lang geen nieuwe set aan te schaffen, want ze gaan nog wel even mee (al 20.000km gehad).
15.06.2020vanIndra Prima banden voor dagelijks gebruik. De banden klagen ook niet als er wat meer van ze gevraagd wordt in bochten of bij optrekken of plotseling remmen. Over slijtage kan ik nog geen uitspraak doen en benzineverbruik let ik niet op, daarom gemiddelde score op die punten.