De nieuwe CINTURATO™ ALL SEASON SF 2 is de ideale keuze voor bestuurders die op zoek zijn naar een innovatieve mobiliteitsoplossing. De niewe generatie All Season 3PMSF is ontworpen voor verbeterde productprestaties, zowel in de stad als op buitenwegen, met speciale aandacht voor de veiligheid in alle weersomstandigheden en het aantal kilometers. De 3PMSF-markering garandeert de perfecte bruikbaarheid zowel in de zomer als in de winter, in overeenstemming met de wetgeving, zodat u zich geen zorgen meer hoeft te maken over de bandenwissel in verschillende seizoenen. Met CINTURATO™ ALL SEASON SF 2 geniet u het hele jaar door van een eersteklas, comfortabele en veilige rijervaring. Hij is ook verkrijgbaar (voor geselecteerde maten) met uitgebreide mobiliteitstechnologie: Seal Inside™ en Run Flat™.
Uitstekende prestaties op droog en nat wegdek: heT nieuwe adaptieve compound is in staat om maximale prestaties te leveren in een breed scala van temperaturen. Het V-vormige profielontwerp met centrale zigzaggroeven verbetert de veiligheid ook in aquaplanningssituaties
Uitstekende prestaties op besneeuwde ondergronden: de geoptimaliseerde positionering, diepte en lengte, van de 3D SIPES verbeteren de grip op sneeuw
Eersteklas comfort en kilometrage: het geoptimaliseerde toonhoogte verloop vermindert het geluid voor een comfortabele rijervaring. Hoge kilometrage dankzij een uitstekende drukverdeling en een gelijkmatige mechanische belasting
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
Cinturato All Season SF 2 tyre review
Gemiddelde uit 24 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
5.513
01.08.2022vanAnand Ik rij ruim 1250 Km per week met mijn auto op de Pirelli Banden geweldig sterker nog hiervoor reed ik crossclimate 2 maar die heb ik weg gedaan voor de Pirelli de band is extreem still stabiel rolt goed in de bochten op ijs sneeuw en regen een dikke 10.
Daarnaast dicht de Pirelli de gaten van 4 mm van zelf dus geen lekke banden meer.
Deze banden gaan ten opzichte van de vorige Pirelli all season 50 procent langer mee
Rem weg verkort met 5 meter tegen over het ouwe model
19.08.2021vanMax Ik moet eerlijk zijn ik was een beetje aan het twijfelen maar man man wat zijn deze bandjes goed zeg ongelooflijk ik rij me hele leven al all Season heb alle top merken al gehad maar Pirelli heeft me echt verrast wat een top band zoveel grip in droog nat en glad weer echt perfect je kan zo lekker rijden op deze banden en nu begrijp ik ook de A B label zo zo stil elke stuur beweging voel je gewoon dat de auto doet wat hij moet doen je hoeft weinig te sturen om de bocht stabiel te kunnen nemen leunen op de wangen echt perfect ik ben echt zeer verrast.
ik geef mijn Nokians 7 Mijn Franse Poppetje een 6.5 Mijn Goodyear een 7.2 Pirelli echt en ik meen het oprecht een dikke dikke 10
beste all season banden ooit
11.07.2021vanKees van de Grint Ik ben een officiële banden engineer ik heb gewerkt voor Goodyear Bridgestone en voor Nokian .
hoe een band reageert ligt echt puur aan de manier hoe je rijd als een band snel slijt geloof me dan ligt het aan je rijstijl de manier hoe jij door de bochten gaat.Moderne banden van Duur tot goedkoop zijn allemaal goed.
1 Grip perfect 10
2 Nat wegdek 7.5
3 Bochten grip 100 Km 8.9
4 Leveringsdruk 6.7
5 Geluid en zuinigheid 10
In mijn ogen zijn dit de beste all season banden ooit gemaakt ik kan in mijn 20 jaar ervaring echt zeggen dat dit de band van de toekomst is.
Maar hou rekening de manier van rijden bepaalt hoelang je band mee gaat ik denk dat je makkelijk 80.000 op deze band kan rijden.
Advies bandendruk auto,s vanaf 1200kg 2.3 Bar
Wees de eerste die op de hoogte is van nieuwe producten, exclusieve aanbiedingen en promoties. Registreer u nu voor de Tirendo.nl nieuwsbrief en ontvang 5€ bij uw volgende bandenaankoop. Minimale bestelwaarde 150€, eenmalig bruikbaar.