Citilander - Het hele jaar door, vol vertrouwen rijden met uw SUV
ROBUUST EN VEILIG
Overwin dagelijkse obstakels op een veilige manier
Het karkas van de KLEBER Citilander is 20%* sterker dan dat van personenwagenbanden. Bestand tegen alle vormen van belasting in een stadsomgeving! De brede groeven in de lengte voeren water effectief af en beperken het risico op aquaplaning.
* De karkasdraden hebben een hogere treksterkte dan de karkasdraden van het Dynaxer HP3-gamma, gemeten in de afmetingen 205/70 R 15 en 215/65 R 16.
VEELZIJDIG
Profiteer van uitstekende trekkracht op alle soorten ondergrond, zowel in de zomer als in de winter
Zijn diepe profiel met veel groeven in de lengte en een groot aantal zijwaartse groeven biedt de KLEBER Citilander een uitstekende trekkracht op alle soorten ondergrond: asfalt, grind, modder en sneeuw. De KLEBER Citilander heeft de 3PMSF-markering** en de M+S-markering*** C, waardoor het een ideale band is voor ‘s zomers én ’s winters.
** 3 Peak Mountain Snow Flake *** Mud+Snow
LANGE LEVENSDUUR
Ervaar een opmerkelijk lange levensduur
Het asymmetrische profiel van de KLEBER Citilander verdeelt de belasting optimaal, waardoor de band langzaam en gelijkmatig slijt. Het diepe profiel staat garant voor een langere levensduur.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
Citilander tyre review
Gemiddelde uit 68 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
17.468
14.11.2019vanArnout De band toont nog geen sporen van slijtage, die kan zeker nog 60 000 km mee. Op de weg doet hij het goed in alle omstandigheden, vooral in de regen en in winterse condities doet hij het een stuk beter dan de originele bridgestones, geen donuts meer op natte rotondes en een aanvaardbare remweg en controle op gladde ondergrond. Het verbruik is vergelijkbaar met de originele bridgestones misschien iets hoger maar wat extra deukjes, wat sleet op de lagers,... In de winter In diepe verse sneeuw doet hij het redelijk maar je hebt kettingen nodig waar je met een modderband gewoon blijft rijden. Hardpack en ijs doe je net als met elke band best op kettingen. Offroad is het een typische HT band, je gaat alle kanten uit op een natte weide, en je komt nooit uit een spoor maar met wat gezond verstand en behoud van momentum kom je er best ver mee.
Wees de eerste die op de hoogte is van nieuwe producten, exclusieve aanbiedingen en promoties. Registreer u nu voor de Tirendo.nl nieuwsbrief en ontvang 5€ bij uw volgende bandenaankoop. Minimale bestelwaarde 150€, eenmalig bruikbaar.