Klantenservice (Ma–Vr: 7:00–22:00):
+31 (0) 858880173
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235 / 35 19 91 Y
235/35 R19 91Y XL

Bandenmaat
235/35 R19 91Y  wijziging 
beschikbaarheid
beschikbaar
Banden
Zomerbanden So
Snelheid
Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN
5452000497970
Artikelnummer
R-281971
Bandenlabel
C A 69 dB
Business Reviews
AUTO BILD - sportscars
Klantbeoordelingen
(32)
Vaak samen gekocht:
  • Totale prijs:
    610,53
    1 x Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 235/35 R19 91Y XL =
    142,60 €
    1 x Castrol 5 liter bidon =
    40,13 €
142,60 €
Prijs per artikel, incl. BTW
Gratis verzending*
2-5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid***
Meer dan 1.000 montagepartners

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

De nieuwe band met goede prestaties zorgt voor een kortere remweg op natte en droge wegen zodat u steeds de controle behoudt en klaar bent om van de rit te genieten.

  • Kortere remweg op natte en droge wegen
  • Verhoogde grip voor een responsieve handling en besturing
  • Gemonteerd door toonaangevende autofabrikanten

Kortere remweg op natte en droge wegen

Met actieve remtechnologie waarbij het contactoppervlak en de grip toenemen tijdens het remmen. Het toegenomen contact met de grond zorgt voor een kortere remweg op natte en droge wegen.

Grip bij het remmen en de handling

De nieuwe rubbersamenstelling die wordt gebruikt voor de Eagle F1 Asymmetric 3 is gemaakt van kleverig hars om de kleverigheid met het oppervlak te vergroten. Dit zorgt voor een betere grip tijdens het remmen en handling op natte en droge wegen.

Stuurprecisie en duurzaamheid

De technologie voor de nieuwe verstevigde constructie zorgt voor een sterkere lichtgewicht constructie wat leidt tot een verbetering op het vlak van handling, prestaties in de bochten, slijtage en brandstofefficiëntie.

TÜV Testrapport

De Eagle F1 Asymmetric 3 in vergelijking met concurrenten

2.6 Meter = 9% kortere remweg op nat wegdek*

1.3 Meter = 4% kortere remweg op droge wegen*

4% beter grip bij nat wegdek*

10,9% minder rolweerstand dan het gemiddelde van 3 bekende concurrenten en daarmee twee na laagste rolweerstand van alle geteste banden**

* Vergeleken met de gemiddelde prestaties van 3 nieuwste ontwerpen van de belangrijkste concurrenten in UHP-segment (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Getest door TÜV SÜD Product Service in Sept -Oct 2015 op verzoek van Goodyear Dunlop. Nieuwe UHP, Bandenmaat 225/45 R17 91Y, Test auto: VW Golf, Test Locaties: Montpellier (F), Colmar-Berg (L), Rapport Nr. 713066268

** Scores voor rolweerstand: Continental Sport Contact 5 –101.6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100, Een deel van de test hierboven aangegeven met verslag nr 713066268.

Het Europese Bandenlabel

Introductie
Sinds 1 november 2012 moeten alle banden die na 1 juli zijn gemaakt, voorzien zijn van het Europese Bandenlabel.

Voordelen
De Europese Unie heeft deze nieuwe bepaling ontwikkeld om de economische en ecologische efficiëntie te bevorderen en de verkeersveiligheid te garanderen.

Nadelen Het Bandenlabel geeft u een overzicht en meer transparantie, maar het heeft enkel betrekking op drie criteria. Voor een uitgebreide evaluatie van een band zijn echter veel meer prestatiekenmerken relevant. Vooral in de zoektocht naar geschikte winterbanden zijn de testresultaten van andere testinstellingen zoals de ADAC veel strenger.

We willen u er graag op wijzen dat het de fabrikant is die de banden labelt en ons deze informatie geeft. Als u de labelwaarden niet kunt vinden, heeft of de fabrikant ons niet op de hoogte gesteld van het label, of het product is vervaardigd vóór juli 2012. Vóór die datum hoefden banden nog niet verplicht een label te hebben, dus in sommige gevallen is het mogelijk om een band aan te schaffen zonder bandenlabel.

Symbolen
De banden worden ingedeeld op basis van drie prestatie-eigenschappen:
• Brandstofefficiëntie (letters A tot en met G)
• Grip op nat wegdek (letters A tot en met G)
• Extern geluid

Onderneem actie
Uiteindelijk is het de bestuurder die het brandstofverbruik bepaalt. U kunt het brandstofverbruik op lange termijn verminderen door bedachtzaam te zijn tijdens het accelereren. Op deze manier rijdt u zuiniger en houdt u rekening met het milieu.
Het regelmatig controleren van bandenspanning is ook belangrijk. Dit omdat de juiste bandenspanning optimale grip bij natte omstandigheden biedt, helpt om de rolweerstand te verbeteren en het energieverlies vermindert. 
Om het risico op ongevallen te verminderen en om de veiligheid van uzelf van andere weggebruikers te garanderen, houdt u altijd een redelijke afstand.

Meer informatie: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Kies uit onze grote online selectie of vraag ons om advies. Onze experts helpen u graag bij het kiezen van de juiste banden uit ons uitgebreide assortiment van producten.

Brandstofefficiëntie

De indeling op basis van brandstofefficiëntie is verdeeld in zeven klassen, van de A-klasse (de hoogste) tot G-klasse (de laagste). Een band in de A-klasse verbruikt 0,1 liter minder op 100km dan een band in de B-klasse. Een essentieel onderdeel voor brandstofefficiëntie is de rolweerstand of rollende wrijving.

Rolweerstand
Rolweerstand is de kracht die de beweging tegenwerkt. Het ontstaat bijvoorbeeld wanneer een wiel rolt. Rolweerstand hangt niet alleen af van de geometrie, maar ook van de eigenschappen van het materiaal.

Gemiddeld Gemiddelde waarde ligt tussen C-E. Klasse D wordt niet gebruikt

Grip op nat wegdek

Het laat zien hoe efficiënt het voertuig kunt remmen op nat wegdek. Grip op nat wegdek is een belangrijk kenmerk vooral met zomerbanden. Klasse A heeft de hoogste veiligheid en de kortste remweg. Klasse F heeft een lage veiligheid en de langste remweg.

De grip op nat wegdek classificatie is gebaseerd op proefritten op natte wegen met een snelheid van ongeveer 80 km/u. Het verschil tussen de remweg van de banden is 3-5 feet per rang. Bijvoorbeeld het verschil in remafstand tussen klasse A en klasse F is tot 18 meter.

Gemiddelde De gemiddelde waarde van de banden ligt tussen klasse B-E. D en G worden niet gebruikt.

Bandengeluid

Het symbool geeft het externe rolgeluid in decibel aan, en als een 3 klasse geluidsgolf-symbool om te verduidelijken of de band het aanbevolen niveau aankan. Extern Rolgeluid komt niet overeen met bandengeluid binnenin het compartiment.

Een continu geluidsniveau boven 80 decibel kan gezondheidsproblemen veroorzaken.

Symbool
Drie geluidsgolven symboliseren de slechtste resultaten. Dit zijn de banden die het maximaal goedgekeurde limiet overschrijden. Een symbool met 2 geluidsgolven heeft een geluidsniveau dat overeenkomt met het goedgekeurde geluidsniveau. Banden die zijn gemarkeerd met 1 geluidsgolf zijn meer dan drie decibel stiller dan het minimum.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 tyre review

Gemiddelde uit 32 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw  N/A
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 385.664

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

De nieuwe band met goede prestaties zorgt voor een kortere remweg op natte en droge wegen zodat u steeds de controle behoudt en klaar bent om van de rit te genieten.

  • Kortere remweg op natte en droge wegen
  • Verhoogde grip voor een responsieve handling en besturing
  • Gemonteerd door toonaangevende autofabrikanten

Kortere remweg op natte en droge wegen

Met actieve remtechnologie waarbij het contactoppervlak en de grip toenemen tijdens het remmen. Het toegenomen contact met de grond zorgt voor een kortere remweg op natte en droge wegen.

Grip bij het remmen en de handling

De nieuwe rubbersamenstelling die wordt gebruikt voor de Eagle F1 Asymmetric 3 is gemaakt van kleverig hars om de kleverigheid met het oppervlak te vergroten. Dit zorgt voor een betere grip tijdens het remmen en handling op natte en droge wegen.

Stuurprecisie en duurzaamheid

De technologie voor de nieuwe verstevigde constructie zorgt voor een sterkere lichtgewicht constructie wat leidt tot een verbetering op het vlak van handling, prestaties in de bochten, slijtage en brandstofefficiëntie.

TÜV Testrapport

De Eagle F1 Asymmetric 3 in vergelijking met concurrenten

2.6 Meter = 9% kortere remweg op nat wegdek*

1.3 Meter = 4% kortere remweg op droge wegen*

4% beter grip bij nat wegdek*

10,9% minder rolweerstand dan het gemiddelde van 3 bekende concurrenten en daarmee twee na laagste rolweerstand van alle geteste banden**

* Vergeleken met de gemiddelde prestaties van 3 nieuwste ontwerpen van de belangrijkste concurrenten in UHP-segment (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Getest door TÜV SÜD Product Service in Sept -Oct 2015 op verzoek van Goodyear Dunlop. Nieuwe UHP, Bandenmaat 225/45 R17 91Y, Test auto: VW Golf, Test Locaties: Montpellier (F), Colmar-Berg (L), Rapport Nr. 713066268

** Scores voor rolweerstand: Continental Sport Contact 5 –101.6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100, Een deel van de test hierboven aangegeven met verslag nr 713066268.

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
***Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
x
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK