Dunlop
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx 275/35 ZR20 102Y XL

Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx 275/35 ZR20 102Y XL

Dunlop - Bandenfabrikant uit Japan. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
275/35 ZR20 102Y XL 
beschikbaarheid:
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden:
ZomerbandenSo
Snelheid:
Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN:
4038526244017
Artikelnummer:
R-111860
Bandenlabel:
DEX:
Klantbeoordelingen:
(70)
Bij vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen via service​@tirendo.nl
op dit moment is dit product niet op voorraad
Prijs per artikel, incl. BTW
Gratis levering**
2 - 5 werkdagen levertijd***
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties

Maximale grip en handling, maximaal rijplezier.

  • Voor high performance sportauto's
  • Uitstekende handling op droog en nat wegdek
  • Voortreffelijke rem- en acceleratieprestaties
  • Hoge weerstand tegen aquaplaning
  • Stabiliteit en comfort

Uitstekende handling op droog en nat wegdek:

Achter de uitzonderlijke prestaties van de SP Sport Maxx zit de Dunlop Touch-technologie. De druk wordt gelijkmatig over de hele band verdeeld, waardoor meer rubber in contact komt met het rijvlak. De overgang van rechte wegen naar bochten gaat soepel, zodat u meer tijd hebt om de weg eigen te maken en waar nodig meteen te reageren.

Voortreffelijke rem- en acceleratieprestaties:

De rubbersamenstelling heeft zich bewezen op het racecircuit en biedt extra grip op droge en natte wegen. Een betere acceleratie en kortere remtijden. De duurzame samenstelling slijt extra langzaam en zorgt voor meer kilometers.

Hoge weerstand tegen aquaplaning:

De SP Sport Maxx presteert goed in nat weer. Speciale profielvlakken voeren water snel van onder het contactvlak van de band af waardoor het risico op aquaplaning op met regen bedekte wegen wordt verkleind.

Stabiliteit en comfort:

Geniet van een soepele en nauwkeurige rit bij hoge snelheid, dankzij de stabiele middenrib. Het profielpatroon minimaliseert geluid en zorgt voor een stillere en comfortabelere rit.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

SP SPORT MAXX tyre review

Gemiddelde uit 1.423 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 15.109
09.11.2015 van Harry
Best tires ever!
26.02.2014 van Willy
Mooi profiel.
18.07.2012 van Smit
De banden liggen op de voorwielen ( dus niet aangedreven ), maar ben blij verrast met het aantal gereden kilometers.
02.07.2012 van JvdK
Slijtvaste band
Bekijk meer beoordelingen
Merk Dunlop
Model SP Sport Maxx
Dimension 275/35 ZR20 102Y XL
Breedte 275
Band Profiel 35
Construction type ZR
Bandenmaat 20
Draagvermogen 102
Snelheidsindex (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee

*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.

**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

Nieuwsbrief

Wees de eerste die op de hoogte is van nieuwe producten, exclusieve aanbiedingen en promoties. Registreer u nu voor de Tirendo.nl nieuwsbrief en ontvang
5€ bij uw volgende bandenaankoop.

Minimale bestelwaarde 150€, eenmalig bruikbaar.