Klantenservice (Ma–Vr: 7:00–22:00):
+31 (0) 858880173
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)

Dunlop SP QuattroMaxx 255 / 55 18 109 Y
255/55 R18 109Y XL met velgrandbescherming (MFS)

Bandenmaat
255/55 R18 109Y  wijziging 
beschikbaarheid
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
Zomerbanden So
Snelheid
Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN
4038526322272
Artikelnummer
D-112577
Bandenlabel
E C 71 dB
Vaak samen gekocht:
  • Totale prijs:
    1.071,33
    1 x Dunlop SP QuattroMaxx 255/55 R18 109Y XL met velgrandbescherming (MFS) =
    257,80 €
    1 x Castrol 5 liter bidon =
    40,13 €
  • op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis verzending*
2-5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid***
Meer dan 1.000 montagepartners
  • Beschrijving
  • EU Bandenlabel:

Dunlop SP QuattroMaxx

De perfecte band voor high performance SUV's – ervaar de precisie en het pure rijplezier van een sportauto Ontdek de Dunlop SP QuattroMaxx, de perfecte band voor high performance SUV's met een uitzonderlijke grip en een hoge weerstand tegen aquaplaning.

De nauwkeurigheid en het rijplezier van een sportauto voor high-performance SUV's.

  • Superieure wegligging
  • Stuurprecisie dankzij DuPont™ Kevlar®
  • Goede grip op nat en droog wegdek
  • Hoge weerstand tegen aquaplaning.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren. Variabele groef/rubber verhouding van het profiel Het asymmetrisch profielontwerp met een variabel negatief profielaandeel biedt een hoge mate van weerstand tegen aquaplaning. Het massieve buitenste schouderblok zorgt voor snelle en storingsvrije afvoer van water en uitstekende stabiliteit in de bochten.Voordelen Hoge weerstand tegen aquaplaning; verbeterd wegcontact; betere stabiliteit en stuurnauwkeurigheid in de bochten.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

Het Europese Bandenlabel

Introductie
Sinds 1 november 2012 moeten alle banden die na 1 juli zijn gemaakt, voorzien zijn van het Europese Bandenlabel.

Voordelen
De Europese Unie heeft deze nieuwe bepaling ontwikkeld om de economische en ecologische efficiëntie te bevorderen en de verkeersveiligheid te garanderen.

Nadelen Het Bandenlabel geeft u een overzicht en meer transparantie, maar het heeft enkel betrekking op drie criteria. Voor een uitgebreide evaluatie van een band zijn echter veel meer prestatiekenmerken relevant. Vooral in de zoektocht naar geschikte winterbanden zijn de testresultaten van andere testinstellingen zoals de ADAC veel strenger.

We willen u er graag op wijzen dat het de fabrikant is die de banden labelt en ons deze informatie geeft. Als u de labelwaarden niet kunt vinden, heeft of de fabrikant ons niet op de hoogte gesteld van het label, of het product is vervaardigd vóór juli 2012. Vóór die datum hoefden banden nog niet verplicht een label te hebben, dus in sommige gevallen is het mogelijk om een band aan te schaffen zonder bandenlabel.

Symbolen
De banden worden ingedeeld op basis van drie prestatie-eigenschappen:
• Brandstofefficiëntie (letters A tot en met G)
• Grip op nat wegdek (letters A tot en met G)
• Extern geluid

Onderneem actie
Uiteindelijk is het de bestuurder die het brandstofverbruik bepaalt. U kunt het brandstofverbruik op lange termijn verminderen door bedachtzaam te zijn tijdens het accelereren. Op deze manier rijdt u zuiniger en houdt u rekening met het milieu.
Het regelmatig controleren van bandenspanning is ook belangrijk. Dit omdat de juiste bandenspanning optimale grip bij natte omstandigheden biedt, helpt om de rolweerstand te verbeteren en het energieverlies vermindert. 
Om het risico op ongevallen te verminderen en om de veiligheid van uzelf van andere weggebruikers te garanderen, houdt u altijd een redelijke afstand.

Meer informatie: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Kies uit onze grote online selectie of vraag ons om advies. Onze experts helpen u graag bij het kiezen van de juiste banden uit ons uitgebreide assortiment van producten.

Brandstofefficiëntie

De indeling op basis van brandstofefficiëntie is verdeeld in zeven klassen, van de A-klasse (de hoogste) tot G-klasse (de laagste). Een band in de A-klasse verbruikt 0,1 liter minder op 100km dan een band in de B-klasse. Een essentieel onderdeel voor brandstofefficiëntie is de rolweerstand of rollende wrijving.

Rolweerstand
Rolweerstand is de kracht die de beweging tegenwerkt. Het ontstaat bijvoorbeeld wanneer een wiel rolt. Rolweerstand hangt niet alleen af van de geometrie, maar ook van de eigenschappen van het materiaal.

Gemiddeld Gemiddelde waarde ligt tussen C-E. Klasse D wordt niet gebruikt

Grip op nat wegdek

Het laat zien hoe efficiënt het voertuig kunt remmen op nat wegdek. Grip op nat wegdek is een belangrijk kenmerk vooral met zomerbanden. Klasse A heeft de hoogste veiligheid en de kortste remweg. Klasse F heeft een lage veiligheid en de langste remweg.

De grip op nat wegdek classificatie is gebaseerd op proefritten op natte wegen met een snelheid van ongeveer 80 km/u. Het verschil tussen de remweg van de banden is 3-5 feet per rang. Bijvoorbeeld het verschil in remafstand tussen klasse A en klasse F is tot 18 meter.

Gemiddelde De gemiddelde waarde van de banden ligt tussen klasse B-E. D en G worden niet gebruikt.

Bandengeluid

Het symbool geeft het externe rolgeluid in decibel aan, en als een 3 klasse geluidsgolf-symbool om te verduidelijken of de band het aanbevolen niveau aankan. Extern Rolgeluid komt niet overeen met bandengeluid binnenin het compartiment.

Een continu geluidsniveau boven 80 decibel kan gezondheidsproblemen veroorzaken.

Symbool
Drie geluidsgolven symboliseren de slechtste resultaten. Dit zijn de banden die het maximaal goedgekeurde limiet overschrijden. Een symbool met 2 geluidsgolven heeft een geluidsniveau dat overeenkomt met het goedgekeurde geluidsniveau. Banden die zijn gemarkeerd met 1 geluidsgolf zijn meer dan drie decibel stiller dan het minimum.

Dunlop SP QuattroMaxx

De perfecte band voor high performance SUV's – ervaar de precisie en het pure rijplezier van een sportauto Ontdek de Dunlop SP QuattroMaxx, de perfecte band voor high performance SUV's met een uitzonderlijke grip en een hoge weerstand tegen aquaplaning.

De nauwkeurigheid en het rijplezier van een sportauto voor high-performance SUV's.

  • Superieure wegligging
  • Stuurprecisie dankzij DuPont™ Kevlar®
  • Goede grip op nat en droog wegdek
  • Hoge weerstand tegen aquaplaning.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren. Variabele groef/rubber verhouding van het profiel Het asymmetrisch profielontwerp met een variabel negatief profielaandeel biedt een hoge mate van weerstand tegen aquaplaning. Het massieve buitenste schouderblok zorgt voor snelle en storingsvrije afvoer van water en uitstekende stabiliteit in de bochten.Voordelen Hoge weerstand tegen aquaplaning; verbeterd wegcontact; betere stabiliteit en stuurnauwkeurigheid in de bochten.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
***Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
x
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK