Eén band, vier seizoenen DANKZIJ DUITSE TECHNOLOGIE
Innovatieve veiligheid en efficiëntie... Het ganse jaar door!
Maximale controle en balans doorheen het jaar. Op basis van Duitse technologie en zijn doorgedreven expertise in de autowereld biedt Continental hoogwaardige banden voor een maximale controle in alle rijomstandigheden.
Innovatieve veiligheid en efficiëntie, het ganse jaar door, dankzij AllSeasonContact. Ideaal voor een breed gamma modellen, van de Opel Adam en Ford Fiesta tot de Audi A3, Mercedes A-Klasse en vele andere.
Indrukwekkende grip op sneeuw en natte winterwegen dankzij een adaptief vierseizoenencompound. Met zijn harsen voor betere winterprestaties en hoog silicagehalte in de Traction Silica Compound, blijft de AllSeasonContact™ steeds flexibel. Deze aanpasbaarheid verzekert uitmuntende prestaties op besneeuwde en natte winterwegen.
Uitstekende remprestaties op droge en natte zomerwegen dankzij flexibel vierseizoenenprofiel. Als een betrouwbare gezel weet de nieuwe AllSeasonContact™ in alle zomeromstandigheden te overtuigen. Dat is te danken aan de combinatie van open schouders, die een uitstekende bescherming bieden tegen aquaplaning, en een stijf profiel met een minimum aan lamellen voor een beter rij- en remgedrag op droge wegen.
Onovertroffen rolweerstand dankzij vierseizoensconstructie met geoptimaliseerd energieverbruik. De indrukwekkende daling van de rolweerstand dankzij de geoptimaliseerde geometrie van de flank en profieldiepte, leidt tot een aanzienlijke daling van het brandstofverbruik, zonder daarbij de veiligheid in het gedrang te brengen.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:AllSeasonContact
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
11/2020
auto motor und sport
215/60 R16 99V XL EVc
Recommendable
AllSeasonContact tyre review
Gemiddelde uit 613 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
10.170
05.04.2024vanPJB Goede rij eigenschappen en grip bij nat of sneeuw wegdek.
18.01.2024vanJ.Langendoen Goede band,beter dan de banden waar de Cupra nieuw mee is geleverd.
17.02.2023vanrob jansen Kort geleden met pensioen gegaan. Door mijn werk reed ik jaarlijks wel 100000 km. Hierbij is mij wel duidelijk geworden dat deze band tot de beste behoort!
09.11.2022vanDaan Qua slijtage eerder slecht. Heb amper 10.000 km gereden op 4 jaar tijd, wagen staat ook veel stil. Audi 80 weegt amper 950kg (1985 1.3 60PK) en de banden van voor zijn al voor 60% versleten, achteraan 40% .