Dit is de hoogwaardige touringband van Bridgestone, ontworpen in lijn met het motorvermogen en de comforteisen van luxewagens en middenklassers. Superieure rijkwaliteiten in droge en natte weersomstandigheden Binnenzijde van het loopvlakpatroon is speciaal ontworpen voor betere grip Uitstekende stuurreactie, wegligging en rechtuitstabiliteit bij hogere snelheden Hoog comfort en verminderde Geluidsproductie Leverbaar als Run Flat in bepaalde maatvoeringen GOEDGEKEURD VOOR: Alfa Romeo Mi.To, Mercedes E Klasse, Opel Insignia, Seat Ibiza, Toyota Avensis, VW Golf en Polo, BMW 1, 3 en 5 Reeks.
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
Turanza ER 300 tyre review
Gemiddelde uit 3.087 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
16.956
20.02.2021vanBert Ik ben een rustige chauffeur. Met al mijn banden heb ik steeds tussen de 90.000 en de 100.000 km gereden. Met deze band zal ik al moeite hebben om 30.000 km te halen. De band maakt veel lawaai, het verbruik is hoog en op nat wegdek is hij niet veel waard. Op besneeuwde wegen is hij zelfs levensgevaarlijk. In landen waar er sneeuw ligt in de winter, zou ik deze band sterk afraden. Deze band lag standaard gemonteerd bij aankoop, en was een serieuze tegenvaller. De slechtste band waar ik ooit mee gereden heb. Een afrader.
31.01.2019vanLudo .
20.07.2014vande schuyter heel goede band voor zijn prijs
met normaal rijgedrag kan men er veel km met doen wij hebben met onze voorgaande banden van het zelfde type ongeveer 65000 km afgelegd
13.12.2013vanAndreV Band is voor mijn rijgedrag te comfortabel. Geen scherp stuurgedrag. Band rolt wat makkelijk over zijn wang bij bochten. Verder hele goede band !
Wees de eerste die op de hoogte is van nieuwe producten, exclusieve aanbiedingen en promoties. Registreer u nu voor de Tirendo.nl nieuwsbrief en ontvang 5€ bij uw volgende bandenaankoop. Minimale bestelwaarde 150€, eenmalig bruikbaar.