Klantenservice (Ma–Vr: 7:00–22:00):
+31 (0) 858880173
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)

Michelin Energy Saver 195 / 55 16 87 H
195/55 R16 87H

Bandenmaat
195/55 R16 87H  wijziging 
beschikbaarheid
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden
Zomerbanden So
Snelheid
H: Goedgekeurd tot 210 km/h
EAN
3528707330338
Artikelnummer
R-153731
Bandenlabel
E A 70 dB
Klantbeoordelingen
(2438)
Vaak samen gekocht:
  • Totale prijs:
    486,13
    1 x Michelin Energy Saver 195/55 R16 87H =
    111,50 €
    1 x Castrol 5 liter bidon =
    40,13 €
  • op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis verzending*
2-5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid***
Meer dan 1.000 montagepartners
  • Beschrijving
  • EU Bandenlabel:
  • Klantbeoordelingen
  • Over Michelin
Een steeds lager brandstofverbruik en meer veiligheid op nat wegdek dankzij het gebruik van 100 % silica van de nieuwe generatie In 1992 lanceerde MICHELIN de eerste generatie banden voor een laag verbruik, de zogenoemde “groene banden”, dankzij de gedeeltelijke vervanging van koolstof door silica. De nieuwe generatie silica die wordt gebruikt voor de MICHELIN Energy Saver vervangt de koolstof bijna volledig. Meer veiligheid op nat wegdek, kilometer na kilometer dankzij de Durable Security Compound (DSC) De Durable Security Compound, het nieuwe bestanddeel in het loopvlak, bevat geen hoogaromatische olie (in overeenstemming met de Europese richtlijn die in januari 2010 van kracht is geworden). Dankzij de Durable Security Compound verbetert de remprestatie op nat wegdek, niet alleen bij nieuwe banden, maar ook bij halfsleetse banden. Om een efficiënt remgedrag te garanderen, stabiliseert de Durable Security Compound de stijfheid van het loopvlak gedurende de hele levensduur van de band (MICHELIN Patent). Een buitengewoon kilometerrendement dankzij het exclusieve mengprocédé van Michelin Met dit exclusieve procédé van MICHELIN kunnen alle bestanddelen van het loopvlak gelijktijdig worden gemengd tot een perfect homogeen rubbermengsel en worden moleculaire interacties tussen de verschillende ingrediënten mogelijk. De prestaties van het loopvlakrubber zijn immers erg afhankelijk van de kwaliteit van de moleculaire combinatie van de 14 ingrediënten waaruit het loopvlak bestaat (elastomeren, zwavel, antioxidant, silica, …). Zo worden de effecten van de 100 % silica en de DSC versterkt in vergelijking met andere procédés dan die van MICHELIN. Wettelijke vermeldingen (1) Schatting van de gemiddelde brandstofbesparing voor benzinevoertuigen met 4 Michelin ENERGYTM Saver banden, ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Rolweerstandtesten uitgevoerd door TÜV SÜD in 2009 in de 15 belangrijkste bandenafmetingen op de Europese markt (MICHELIN nummer 1 in 13 afmetingen en nummer 2 in 2 afmetingen) en op de gemiddelde levensduur van 4 MICHELIN-banden d.w.z. 45.000 km (interne studie). (2) Gemiddeld ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Testen DEKRA Test Center 2010 en 2011 in 175/65 R 14 T, 195/65 R 15 H en 205/55 R 16 V, met banden die beschikbaar zijn op de markt. (3) Ten opzichte van zijn voorganger. Testen TÜV SÜD 2007 in 175/65R14 T, 195/65R15 H en 205/55R16 V.
Het Europese Bandenlabel

Introductie
Sinds 1 november 2012 moeten alle banden die na 1 juli zijn gemaakt, voorzien zijn van het Europese Bandenlabel.

Voordelen
De Europese Unie heeft deze nieuwe bepaling ontwikkeld om de economische en ecologische efficiëntie te bevorderen en de verkeersveiligheid te garanderen.

Nadelen Het Bandenlabel geeft u een overzicht en meer transparantie, maar het heeft enkel betrekking op drie criteria. Voor een uitgebreide evaluatie van een band zijn echter veel meer prestatiekenmerken relevant. Vooral in de zoektocht naar geschikte winterbanden zijn de testresultaten van andere testinstellingen zoals de ADAC veel strenger.

We willen u er graag op wijzen dat het de fabrikant is die de banden labelt en ons deze informatie geeft. Als u de labelwaarden niet kunt vinden, heeft of de fabrikant ons niet op de hoogte gesteld van het label, of het product is vervaardigd vóór juli 2012. Vóór die datum hoefden banden nog niet verplicht een label te hebben, dus in sommige gevallen is het mogelijk om een band aan te schaffen zonder bandenlabel.

Symbolen
De banden worden ingedeeld op basis van drie prestatie-eigenschappen:
• Brandstofefficiëntie (letters A tot en met G)
• Grip op nat wegdek (letters A tot en met G)
• Extern geluid

Onderneem actie
Uiteindelijk is het de bestuurder die het brandstofverbruik bepaalt. U kunt het brandstofverbruik op lange termijn verminderen door bedachtzaam te zijn tijdens het accelereren. Op deze manier rijdt u zuiniger en houdt u rekening met het milieu.
Het regelmatig controleren van bandenspanning is ook belangrijk. Dit omdat de juiste bandenspanning optimale grip bij natte omstandigheden biedt, helpt om de rolweerstand te verbeteren en het energieverlies vermindert. 
Om het risico op ongevallen te verminderen en om de veiligheid van uzelf van andere weggebruikers te garanderen, houdt u altijd een redelijke afstand.

Meer informatie: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Kies uit onze grote online selectie of vraag ons om advies. Onze experts helpen u graag bij het kiezen van de juiste banden uit ons uitgebreide assortiment van producten.

Brandstofefficiëntie

De indeling op basis van brandstofefficiëntie is verdeeld in zeven klassen, van de A-klasse (de hoogste) tot G-klasse (de laagste). Een band in de A-klasse verbruikt 0,1 liter minder op 100km dan een band in de B-klasse. Een essentieel onderdeel voor brandstofefficiëntie is de rolweerstand of rollende wrijving.

Rolweerstand
Rolweerstand is de kracht die de beweging tegenwerkt. Het ontstaat bijvoorbeeld wanneer een wiel rolt. Rolweerstand hangt niet alleen af van de geometrie, maar ook van de eigenschappen van het materiaal.

Gemiddeld Gemiddelde waarde ligt tussen C-E. Klasse D wordt niet gebruikt

Grip op nat wegdek

Het laat zien hoe efficiënt het voertuig kunt remmen op nat wegdek. Grip op nat wegdek is een belangrijk kenmerk vooral met zomerbanden. Klasse A heeft de hoogste veiligheid en de kortste remweg. Klasse F heeft een lage veiligheid en de langste remweg.

De grip op nat wegdek classificatie is gebaseerd op proefritten op natte wegen met een snelheid van ongeveer 80 km/u. Het verschil tussen de remweg van de banden is 3-5 feet per rang. Bijvoorbeeld het verschil in remafstand tussen klasse A en klasse F is tot 18 meter.

Gemiddelde De gemiddelde waarde van de banden ligt tussen klasse B-E. D en G worden niet gebruikt.

Bandengeluid

Het symbool geeft het externe rolgeluid in decibel aan, en als een 3 klasse geluidsgolf-symbool om te verduidelijken of de band het aanbevolen niveau aankan. Extern Rolgeluid komt niet overeen met bandengeluid binnenin het compartiment.

Een continu geluidsniveau boven 80 decibel kan gezondheidsproblemen veroorzaken.

Symbool
Drie geluidsgolven symboliseren de slechtste resultaten. Dit zijn de banden die het maximaal goedgekeurde limiet overschrijden. Een symbool met 2 geluidsgolven heeft een geluidsniveau dat overeenkomt met het goedgekeurde geluidsniveau. Banden die zijn gemarkeerd met 1 geluidsgolf zijn meer dan drie decibel stiller dan het minimum.

Michelin ENERGY SAVER tyre review

Gemiddelde uit 2.438 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 34.707.368

21.02.2016 from Razenberg
gewoon tevreden

18.01.2016 from luc
topbandje!!

19.12.2015 from Michiel
Perfecte band als prio's zijn verbruik, levensduur, prijs en niet het uiterste op performance gebied gevraagd wordt.

14.11.2015 from Michel
Rft band met stermarkering bmw

Bekijk meer beoordelingen
Een steeds lager brandstofverbruik en meer veiligheid op nat wegdek dankzij het gebruik van 100 % silica van de nieuwe generatie In 1992 lanceerde MICHELIN de eerste generatie banden voor een laag verbruik, de zogenoemde “groene banden”, dankzij de gedeeltelijke vervanging van koolstof door silica. De nieuwe generatie silica die wordt gebruikt voor de MICHELIN Energy Saver vervangt de koolstof bijna volledig. Meer veiligheid op nat wegdek, kilometer na kilometer dankzij de Durable Security Compound (DSC) De Durable Security Compound, het nieuwe bestanddeel in het loopvlak, bevat geen hoogaromatische olie (in overeenstemming met de Europese richtlijn die in januari 2010 van kracht is geworden). Dankzij de Durable Security Compound verbetert de remprestatie op nat wegdek, niet alleen bij nieuwe banden, maar ook bij halfsleetse banden. Om een efficiënt remgedrag te garanderen, stabiliseert de Durable Security Compound de stijfheid van het loopvlak gedurende de hele levensduur van de band (MICHELIN Patent). Een buitengewoon kilometerrendement dankzij het exclusieve mengprocédé van Michelin Met dit exclusieve procédé van MICHELIN kunnen alle bestanddelen van het loopvlak gelijktijdig worden gemengd tot een perfect homogeen rubbermengsel en worden moleculaire interacties tussen de verschillende ingrediënten mogelijk. De prestaties van het loopvlakrubber zijn immers erg afhankelijk van de kwaliteit van de moleculaire combinatie van de 14 ingrediënten waaruit het loopvlak bestaat (elastomeren, zwavel, antioxidant, silica, …). Zo worden de effecten van de 100 % silica en de DSC versterkt in vergelijking met andere procédés dan die van MICHELIN. Wettelijke vermeldingen (1) Schatting van de gemiddelde brandstofbesparing voor benzinevoertuigen met 4 Michelin ENERGYTM Saver banden, ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Rolweerstandtesten uitgevoerd door TÜV SÜD in 2009 in de 15 belangrijkste bandenafmetingen op de Europese markt (MICHELIN nummer 1 in 13 afmetingen en nummer 2 in 2 afmetingen) en op de gemiddelde levensduur van 4 MICHELIN-banden d.w.z. 45.000 km (interne studie). (2) Gemiddeld ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Testen DEKRA Test Center 2010 en 2011 in 175/65 R 14 T, 195/65 R 15 H en 205/55 R 16 V, met banden die beschikbaar zijn op de markt. (3) Ten opzichte van zijn voorganger. Testen TÜV SÜD 2007 in 175/65R14 T, 195/65R15 H en 205/55R16 V.

Michelin – wij brengen u verder.

De visie van onze oprichters, Edouard en André Michelin, heeft de ontwikkeling van het merk MICHELIN voor meer dan 125 jaar geleid: rijden zo eenvoudig, veilig en comfortabel mogelijk maken - eerst met innovatieve banden en wielen, gevolgd door wegenkaarten, reisgidsen, en de bijdragen voor de verbetering van de verkeersinfrastructuur. Daarmee samen hangt een sterke betrokkenheid bij het milieu, omdat de moderne mobiliteit duurzaam en niet schadelijk voor het milieu moet zijn.

Elk jaar produceert de Michelin Group meer dan 178 miljoen banden in 68 fabrieken in 17 landen, en er zijn verkoopnetwerken in meer dan 170 landen. Het productaanbod is groot: van fiets, personenauto, vrachtwagen, motor, en tractorbanden, tot banden voor grondverzetmachines van 5 ton. Michelin biedt werk aan 111.700 mensen wereldwijd en is eigenaar van een van de oudste, meest bekende handelsmerken in de wereld - de legendarische Michelin Man.

Gerichte ontwikkeling: MICHELIN Total Performance

Bij de ontwikkeling van nieuwe producten streeft Michelin trouw naar het concept van "MICHELIN Total Performance", waarbij ze vasthouden aan de strikte standaard van het steeds samenbrengen van een aantal prestatiekenmerken in een band, om optimale resultaten te bereiken. We volgen deze filosofie niet alleen bij de ontwikkeling van onze standaardproducten, maar ook in de autosport. Tal van technische innovaties helpen om de lasten voor het milieu, bestuurders en bedrijven te verlichten. Verborgen uit het zicht van de bandbehuizing, loopvlakontwerpen, en rubber verbindingen, tonen Michelinbanden hun gehele levensduur hun volledige potentie: ze bieden een uitstekende grip, lange levensduur en een lager brandstofverbruik dankzij hun lage rolweerstand.

Om beter te begrijpen met welke omstandigheden banden te maken krijgen bij het dagelijks gebruik, is Michelin in de zomer van 2014 begonnen met een uniek onderzoeksproject - the Road Usage Lab. Voertuigen van 3.000 chauffeurs in Europa zijn uitgerust met speciale meetapparatuur om gegevens over het gebruik van de banden vast te leggen. Deze belangrijke bevindingen worden toegepast bij de ontwikkeling van toekomstige bandenmodellen, waardoor ze beter aan de behoeften van daadwerkelijke bestuurders voldoen

*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
***Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
x
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK