Dunlop
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)
Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx 225/35 ZR19 88Y XL *

Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx 225/35 ZR19 88Y XL *

Dunlop - Bandenfabrikant uit Japan. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

Bandenmaat
225/35 ZR19 88Y XL * 
beschikbaarheid:
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden:
ZomerbandenSo
Snelheid:
Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN:
4038526280510
Artikelnummer:
R-142618
Bandenlabel:
DEX:
Klantbeoordelingen:
(70)
Bij vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen via service​@tirendo.nl
op dit moment is dit product niet op voorraad
Prijs per artikel, incl. BTW
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties

Maximale grip en handling, maximaal rijplezier.

  • Voor high performance sportauto's
  • Uitstekende handling op droog en nat wegdek
  • Voortreffelijke rem- en acceleratieprestaties
  • Hoge weerstand tegen aquaplaning
  • Stabiliteit en comfort

Uitstekende handling op droog en nat wegdek:

Achter de uitzonderlijke prestaties van de SP Sport Maxx zit de Dunlop Touch-technologie. De druk wordt gelijkmatig over de hele band verdeeld, waardoor meer rubber in contact komt met het rijvlak. De overgang van rechte wegen naar bochten gaat soepel, zodat u meer tijd hebt om de weg eigen te maken en waar nodig meteen te reageren.

Voortreffelijke rem- en acceleratieprestaties:

De rubbersamenstelling heeft zich bewezen op het racecircuit en biedt extra grip op droge en natte wegen. Een betere acceleratie en kortere remtijden. De duurzame samenstelling slijt extra langzaam en zorgt voor meer kilometers.

Hoge weerstand tegen aquaplaning:

De SP Sport Maxx presteert goed in nat weer. Speciale profielvlakken voeren water snel van onder het contactvlak van de band af waardoor het risico op aquaplaning op met regen bedekte wegen wordt verkleind.

Stabiliteit en comfort:

Geniet van een soepele en nauwkeurige rit bij hoge snelheid, dankzij de stabiele middenrib. Het profielpatroon minimaliseert geluid en zorgt voor een stillere en comfortabelere rit.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

 EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.

Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.

Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.

Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.

Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.

Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.

SP SPORT MAXX tyre review

Gemiddelde uit 1.421 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 15.130
09.11.2015 van Harry
Best tires ever!
26.02.2014 van Willy
Mooi profiel.
18.07.2012 van Smit
De banden liggen op de voorwielen ( dus niet aangedreven ), maar ben blij verrast met het aantal gereden kilometers.
02.07.2012 van JvdK
Slijtvaste band
Bekijk meer beoordelingen
Merk Dunlop
Model SP Sport Maxx
Dimension 225/35 ZR19 88Y XL *
Breedte 225
Band Profiel 35
Construction type ZR
Bandenmaat 19
Draagvermogen 88
Snelheidsindex (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.

Nieuwsbrief

Wees de eerste die op de hoogte is van nieuwe producten, exclusieve aanbiedingen en promoties. Registreer u nu voor de Tirendo.nl nieuwsbrief en ontvang
5€ bij uw volgende bandenaankoop.

Minimale bestelwaarde 150€, eenmalig bruikbaar.